5 întrebări pe care trebuie să i le pui angajatorului


atunci când ești în căutarea unui job și ajungi la un interviu, acela e momentul în care ambele părți trebuie să afle cât mai multe informații despre celălalt. am putea spune că e la fel ca o primă întâlnire între un băiat și o fată. ambii vor să afle cât mai mult pentru a vedea dacă se potrivesc pentru viitor.

totuși, de cele mai multe ori, la un interviu, angajatorul pune o serie de întrebări iar posibilul angajat pleacă de cele mai multe ori de acolo, fără să fi pus vreo întrebare relevantă. acest lucru nu este bun pentru un posibil angajat deoarece: nu află nimic nou despre companie, doar ce îi este prezentat de către interlocutor și pe lângă asta, angajatorul își va crea impresia că posibilul angajat nu este foarte interesat de companie.

young-man-in-a-job-interview

sursa foto lifed.com

mai jos v-am trecut în revistă 5 întrebări pe care le puteți pune atunci când ajungeți face-to-face cu angajatorul.

  1. de ce a plecat persoana care a ocupat postul acesta?

punând întrebarea asta vei putea afla următoarele: persoana care a ocupat poziția a fost promovată și așa îți dai seama că acea companie alege să își cultive talentele și să-i promoveze sau poți afla dacă a fost dată afară sau a plecat și de ce.

 

  1. ce training-uri și ce oportunități de dezvoltare voi avea dacă aleg compania dvs?

un studiu al celor de la pricewaterhousecoopers  făcut cu angajații din usa, arată că unul din principalele motive pentru care angajatul decide să demisioneze, este pentru că simte că stagnează și nu mai progresează deloc. este în interesul tău să știi ce oportunități ai de a avansa în carieră și care sunt șansele ca viitorul angajator să-ți asigure training-urile de care tu vrei să beneficiezi.

 

  1. care e potențialul de promovare din compania dvs?

pui această întrebare deoarece te interesează dacă ai posibilitatea de a promova în compania respectivă. cere să ți se dea exemplu de angajați ai companiei care au pornit de pe un post de new entry și au obținut promovări și astfel au ajuns pe posturi de middle sau top management.

 

  1. care este stilul dvs personal de a conduce afacerea?

studiile arată că un alt motiv pentru care un angajat decide să demisioneze este lipsa de înțelegere cu managerul direct. te interesează cum este ca persoană viitorul tău șef pentru a ști dacă vei reuși să lucrezi în armonie cu el.

 

  1. cum vă păstrați motivați angajații?

prin întrebarea asta te interesează dacă de fapt angajatorul face ceva pentru a-și păstra angajații fericiți și mai ales dacă face ceva pentru a-și păstra angajații. un angajator care nu face nimic în privința asta este foarte probabil să angajeze în mod constant oameni noi pentru a-i înlocui pe cei care pleacă. astfel, nu se poate vorbi de ideea de a se forma o echipă în cadrul acelei companii.

 

nu trebuie să-ți fie frică să pui aceste întrebări indiferent cât de infricoșător ți s-ar părea angajatorul. așa arăți că îți pasă unde te angajezi și că nu te mulțumești cu orice primești.