cicluri de somn – cum să nu te trezești obosit dimineața


mare problemă mare e asta cu somnul. am avut și eu perioade când mă loveam de treaba asta și nu-mi convenea deloc. eu aveam impresia că mă odihnesc repede și că dimineața sunt fresh, chiar și după câteva ore de somn. ei bine, am aflat de curând de ce eram așa.

nu e nevoie să te culci de la 10 ca să te poți trezi fresh a doua zi dimineață. te poți culca și la 11, așa cum am facut-o eu aseară, poți să te culci chiar și la 3 dacă vrei, și te poți trezi odinit. totul depinde de când trebuie să te trezești. aici vorbesc doar de zilele săptămânii, când trebuie să mergi la job, școală, facultate sau mai știu eu ce.

e vorba de ciclurile de somn. un ciclu de somn e constituit din 90 de minute. pentru a te trezi complet odihnit ai nevoie în primă fază de 5 cicluri de somn. adică ai nevoie de 8 ore și 30 de minute. poți începe acest ciclu în weekend. atunci când știi că nu ai niciun plan imediat pentru dimineață. în faza a doua ai nevoie de 4 cicluri de somn, adică cu 6 ore de somn, te poți trezi mega full de energie.cicluri de somn

cel mai important lucru e să nu te trezești în timpul unui ciclu de somn. și nu mă refer să nu te trezești din somn, ci să nu te dai jos din pat și să te apuci să faci alte chestii. te vei simți extraordinar de obosit și sleit de energie. atunci când te-ai trezit în timpul unui ciclu de somn, recomandarea specialiștilor e să te bagi înapoi la somn și să te trezești atunci când ciclul s-a finalizat. așadar nu e obligatoriu să duci la bun sfârșit cele 4 sau 5 cicluri de somn cât ți-ai propus inițial, ci poți să îți faci treaba și cu 2 sau 3 cicluri.

eu am încercat asta aseară și pot să zic că a dat roade. m-am trezit plin de energie, am fost la alergat cu nas, m-am suit pe bicicletă și am plecat spre birou. nu am nevoie de cafea sau orice altfel de energizant, iar fizic mă simt foarte bine.

un site foarte interesant pe care l-am găsit ieri și vi-l recomand cu încredere, îl puteți găsi aici