lupta celor 3 mari giganți: google, facebook și apple


așa cum zice și titlul, vreau sa discutăm puțin despre lupta celor 3 mari giganți: google, facebook și apple. nu o să vă sparg cu prea multe chestii care țin de statistică pentru că frankly i have no idea about statistics and i don’t care. dar ce îmi pasă este modul cum ajung acești 3 mari coloși să se promoveze. am studiat marketingul și na, nu pot să zic că nu mi-a plăcut. folosim device-urile apple. accesăm cu ele google și facebook. oarecum, apple nu este în acest lupă, lupta dintre google și facebook. cel puțin nu este în această luptă pentru moment.

google este de ani buni the main thing. folosești google pentru hai să nu zic orice, dar aproape orice. orice te interesează, you google it. fie că vrei să cauți un local, fie că vrei să afli cum au dispărut dinozaurii, fie că vrei să știi ce-a fost ceaușescu când era mic, cauți pe google. nowadays, avem facebook. la ce te ajută facebook? ei bine, cauți persoane, cauți localuri, cauți magazinașe și magazinoaie, cauți următoarele party-uri sau mai știu eu ce evenimente la care vrei să mergi. google te ajută și la asta. graph search-ul pe care l-au scos facebookerii trebuie cumva să te facă să nu mai cauți pe google ceva ci direct pe facebook.

și se investesc mulți bani. în dezvoltare, în promovare și iar în dezvoltare. se investesc mulți bani în oamenii care să vină cu idei noi care să ia fața competitorului. lupta e acerbă și țin să spun că sunt al dracului de entuziasmat de toată treaba asta. studiez momentan google adwords și facebook ads și văd cum oamenii încearcă să se întreacă unul pe altul în treaba asta. pe bune, e al dracului de incitant. e ca un meci de box. ambii concurenți sunt de categorie grea, sunt cu centurile pe masă și meciul are de toate. de ce zic că are de toate? pentru că oamenii au apelat și la hollywood pentru a-și căuta viitorii angajați.

da, lupta celor 3 s-a mutat pe platourile de filmare de la hollywood.

the social network

pentru facebook, a fost scos filmul the social network, apărut în 2010. n-au jucat cine știe ce actori în filmul ăsta așa că nu prea merită discutat despre ei. sunt sigur că mulți dintre voi deja l-ați văzut deci n-are rost să vă plictisesc eu cu povestirea lui. dacă totuși nu l-ați văzut, trailer-ul îl puteți vedea aici. frățiorul mark crează la harvard o rețea care bam bam thank you mam devine în cele din urmă facebook. așa cum am zis, asta prin 2010. imdb îl cataloghează ca și dramă & biography și are nota 7,8 de la 299,104 useri. îi dau un dislike la partea cu dramă, nu mi s-a părut așa dramatic.

3 ani mai târziu, adică în zilele noastre, apare the intershipthe internshipcu un cuplu de actori destul de bine sudat. vince vaughn și owen wilson, cred că oamenii sunt deja la al 10-lea film împreună. cred că l-ați văzut și pe ăsta săptămânile astea că l-a tot rulat pe la cinema. anyway, dacă nu, trailer-ul îl puteți vedea aici. doi moșnegi la +40 de ani, aplică pentru un internship la google și sunt acceptați. acolo, în ciuda vârstei avansate și a părerilor că nu au ce căuta în noua eră, reușesc să răzbească și să câștige împreună cu echipa lor job-ul mult dorit la google. imdb îl cataloghează ca fiind o comedie și are nota 6,4 de la 15,475 de useri. ehhh, i had one or two laughs.

tot în zilele noastre, apare și jobs. pentru că am zis, nu e în aceeași luptăjobs the movie cu cei doi coloși de mai sus, înainte de film s-a scos și o carte. smth new. actori? nu o să mă cac pe mine și recunosc, e cu unul din actorii mei preferați: ashton kutcher. m-a câștigat cu rolul din that 70’s show :). și încă un actor care merită menționat, dermot mulroney. buuun. dacă nici pe ăsta nu l-ați văzut, mergeți dracului la cinema că îl rulează zilele astea. ah și trailer-ul îl puteți vedea aici. nu pot să zic mai multe pentru că nici eu nu l-am văzut, încă. dar voi merge dracului la cinema zilele astea și se rezolvă. la fel ca la facebook, imdb îl cataloghează ca fiind dramă & biography și are nota 5,5 de la 7,430. vom vedea.

așadar, silicon valley s-a mutat la hollywood. de ce? ei bine, părerea mea de expert în țânțari de dunăre, nu neapărat pentru a-și consolida imaginea, deși se întâmplă și asta, ci mai degrabă pentru a întinde mâna după acel om care poate veni cu ceva nou. cu ceva nou care va fi folositor colosului. google le zice celor care vor să devină googleri, că ei se focusează pe realizări și pe nimic altceva. le cere aplicanților să cuantifice rezultatele lor, pentru că, îl citez pe rareș rusu (country manager google românia), ‘suntem super-geeky, we looove numbers!’. și dacă vă întrebați de ce doar google a mers pe varianta unei comedii, este simplu: toată experiența google e meant to be fun, so why not the movie too?

așa că am următoarele 2 întrebări pentru voi:

[socialpoll id=”14342″]

[socialpoll id=”14343″]

și după toată treaba asta, nu-mi rămâne decât să mă întreb: yahoo ce face la ora asta? pentru că ne trebuie un careu de ași. așa e cel mai corect și așa mi se pare normal. ringul de box are 4 colțuri nu?